השר בן גביר לגלנט: הורה לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית לתא"ל ברק חירם

*השר בן גביר לגלנט: הורה לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית לתא"ל ברק חירם*

 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלח היום (ב') מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, בו קרא לו להורות לרמטכ"ל לבטל את ההערה הפיקודית שרשם למפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, זאת בעקבות החלטתו של תא"ל חירם במהלך הלחימה בעזה להורות על פיצוץ מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, בשל חשש לסיכון לוחמי צה"ל שפעלו באיזור.

 

בהתייחס להחלטת הרמטכ"ל, השר בן גביר כתב לגלנט: "מדובר בהחלטה מבישה, שעשויה לסרס את יכולתם של מפקדי צה"ל הגיבורים לקבל החלטות אמיצות בזמן אמת. יתירה מזאת, כאשר מפקדי צה"ל אינם מקבלים את הגיבוי להחלטות מבצעיות קריטיות הנדרשות בזמן אמת, המסר המועבר לאויבינו הוא מסר של חולשה, שעלול לעודדם לפגוע בלוחמינו – כאשר הם יודעים כי שיקול הדעת של מפקדי הכוחות שנלחמים מולם מצטמצם משמעותית". ביחס לעצם ההחלטה עצמה של חירם להורות על פיצוץ המתחם, כתב בן גביר: "מדובר בהחלטה מצילת חיים של תא"ל חירם, הנובעת מתפיסה ערכית נכונה לפיה חיי לוחמי צה"ל קודמים לכל".

 

הוא הוסיף כי "גיבוי למפקדי צה"ל, הנלחמים באויב בחירוף נפש ובגבורה עילאית, חייב להיות הערך הבסיסי ביותר בצה"ל", וציטט את דבריו של הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן ביחס לגיבוי למפקדי צה"ל בשטח: "כששלחתי אנשים לפעילות, כשהייתי רמטכ"ל ובדרגות אחרות, אמרתי להם, אתה הולך לשם, זה יכול להיות אלף קילומטר מפה. אתה הרמטכ"ל בשטח. מה שאתה עושה, אני חותם לך עכשיו שאתה מקבל ממני גיבוי כי אתה שם".

 

בן גביר חתם את מכתבו בקריאה לגלנט להורות לרמטכ"ל לבטל את ההערה לתא"ל חירם: *"מצופה ממך להורות לרמטכ"ל לחזור בו מהחלטתו המבישה, ולבטל את ההערה הפיקודית שרשם לתא"ל ברק חירם".*

 

 

רוצים לשתף?

הרשמה לעדכונים

דילוג לתוכן