השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בסיור מקצועי במרחב הגליל: ״אני תמיד כאן כדי לתת לכם גיבוי. זה מרחב מאתגר שמחייב משטרה לוחמנית, יוזמת ועם חתירה למגע נגד הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן״
https://youtube.com/shorts/QVhh87Zi6dQ?si=R5iKhQ5avAjfc60s
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ערך היום (שלישי) סיור מקצועי במרחב גליל של משטרת ישראל; לצד מפקד מחוז צפון, סגן מפקד מחוז צפון, מפקד מרחב גליל, המזכיר הביטחוני לשר ובכירים נוספים.
הסיור החל באירוע פיצוח סוכן ״נוצה״ שהוביל למעצר של עשרות חברים בארגוני פשיעה, במהלך הסיור קיים השר הערכת מצב וקיבל סקירה מעמיקה על פעילות המרחב. במסגרתה הוצגו לשר נתונים המעידים על עלייה בתפיסת אמל״ח, עלייה בכתבי אישום ועלייה במעצר עד תום ההליכים בכל הקשור לעבירות נשק. בנוסף, הוצגו נתונים על גידול בהריסות מבנים בלתי-חוקיים וירידה דרמטית של 41% בתאונות דרכים במחוז צפון.
לאחר מכן קיים השר שיח עם שוטרי המרחב, ועם שוטרי כיתות הכוננות ומתנדבי המשטרה.
עוד סייר השר בעיר סח׳נין, שם שוחח עם תושבים ובעלי עסקים.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר:
״אנחנו כאן במרחב מאתגר מאוד. עשינו המון כדי להילחם בפשיעה המאורגנת ובפרוטקשן, ולחזק את המשטרה – כפי שלא נעשה שנים על גבי שנים: העלנו משכורות, הקמנו את המשמר לאומי, הובלנו את השימוש בצווים מנהליים, הוספנו תקנים, חיזקנו את התחנות ועוד.
מי שנורמטיבי, מי שבסדר – אנחנו איתו. הבעיה שיש כאלה שלא משתפים פעולה עם המשטרה, יש כאלה שמתעסקים עם פרוטקשן, בהם צריך לטפל. והמשטרה פועלת בכל הכח כדי לעצור ולמגר את התופעה.
אבל הדבר הבולט ביותר הוא הגיבוי שאנחנו נותנים לשוטרים שלנו, ואני גאה בזה. במסגרת המדיניות שלנו, המשטרה הופכת ללוחמנית, חזקה, יוזמת וחותרת למגע נגד הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן. יש לנו עוד הרבה עבודה ונמשיך בעשייה בכל הכח״.
